"ישראל לא ממצה את הפוטנציאל שלה בגלל הבירוקרטיה"

    צריך להבין שכל מה שאנחנו רוצים להשיג מבחינה תקציבית, מבחינת שירותים, מבחינת השיפור של תשתיות - כל הדברים שחשובים לאזרח מחייבים צמיחה".
    איתי גדסי No Comments on "ישראל לא ממצה את הפוטנציאל שלה בגלל הבירוקרטיה"

    כמידי יום ראשון התקיימה הבוקר ישיבת הממשלה שבה נשא דברים ראש הממשלה בנימין נתניהו והרחיב על נושא האבטלה בישראל • "המשק נמצא בתעסוקה מלאה, האבטלה כפי שהם מכנים ב'שפל היסטורי' –אלה חדשות טובות"

    צריך להבין שכל מה שאנחנו רוצים להשיג מבחינה תקציבית, מבחינת שירותים, מבחינת השיפור של תשתיות - כל הדברים שחשובים לאזרח מחייבים צמיחה".
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמידי יום ראשון התקיימה הבוקר ישיבת הממשלה שבה נשא דברים ראש הממשלה בנימין נתניהו והרחיב על נושא האבטלה והכלכלה בישראל.

    "קיבלתי לפני שעה קלה את הדוח השנתי של נגידת בנק ישראל. המשק נמצא בתעסוקה מלאה, האבטלה כפי שהם מכנים ב'שפל היסטורי' –אלה חדשות טובות. כתוצאה מכך השכר הריאלי עלה באופן ניכר והוא עולה גם בסקטורים שונים. לפני ימים אחדים השכר של שוטרי השטח, השוטרים, הסיירים, החוקרים – השכר הזה עלה בין שלושים לחמישים אחוז משכר הבסיס, והשכר עלה לכלל אזרחי ישראל, וזה חשוב. אנחנו גם רואים ירידה מתונה באי השוויון – יש לנו עוד עבודה גדולה לעשות כאן, אבל אלה בסך הכל חדשות טובות".

    לדברי נתניהו, "המפתח לעתיד תלוי בצמיחה. צריך להבין שכל מה שאנחנו רוצים להשיג מבחינה תקציבית, מבחינת שירותים, מבחינת השיפור של תשתיות – כל הדברים שחשובים לאזרח מחייבים צמיחה".

    על ההסכם עם סין אמר נתניהו כי "בשבוע שעבר אנחנו עשינו דבר גדול מאוד לצמיחה. התחלנו בשיחות הסכם סחר חופשי עם סין. זה יעד רב שנים של מדינת ישראל, הוא טומן בחובו פוטנציאל לגידול גדול מאוד בייצוא. במקביל, אנחנו מדברים עם יפן על הסכם של מדינת סחר מועדפת למדינת ישראל. אני והממשלה כולה פועלים לפתוח את השווקים של אסיה בפני כלכלת ישראל – זה שינוי משמעותי, אפילו הייתי מגדיר אותו היסטורי".

    "ובכן, צמיחה זה על ידי פתיחת שווקי הייצוא, אבל זה גם על ידי הוצאת הגז מהמים. זה דבר שייתן לנו צמיחה רבת שנים ודבר שיביא מיליארדים רבים לכלכלת ישראל, לרווחת אזרחי ישראל – אנחנו לא מוותרים בעניין", הוסיף.

    לסיום אמר כי "אחת הסיבות שכלכלת ישראל לא ממצה את הפוטנציאל שלה זה כי יש בה עודף תקינה, עודף בירוקרטיה, עודף רגולציה שבסוף מגלגלות את עצמן. העודף הזה מגלגל את עצמו לצרכן, למחירים גבוהים יותר של שירותים, ובזה כמובן אנחנו מטפלים היום. אנחנו נקבל היום שורה של החלטות שמפשטות מאוד את התקינה במדינת ישראל, וגם מאפשרות לממשלה הנבחרת למשול. אנחנו נבחרנו כדי להביא תוצאות לאזרח, אנחנו זקוקים לכלים המיטביים לעשות זאת. בסוף אנחנו נבחנים על תוצאות, לא על בירוקרטיה".



    0 תגובות